Pilates

Details

  • Docent(en) en lessoort:

January Bell, Joan van der Mast, Pilates

Korte omschrijving

Pilates is een trainingsmethode voor jong en oud die er voor zorgt dat het lichaam in correcte houding brengt en de wervelkolom versterkt wordt door middel van spieroefeningen. De Pilatesoefeningen worden uitgevoerd met de nadruk op een juiste balans tussen kracht, soepelheid en een correcte ademhaling. De Pilates methode bevordert de ademhaling, longcapaciteit, bloedcirculatie, houding, balans, stevige botten, een slanke lijn en soepele gewrichten en bewustzijn.

Aanmelden


  • - Joan van der Mast

Donderdag

  • Pilates basic
    20:45-21:45 Joan van der Mast

    Pilates basic, Donderdag 20:45-21:45

    382,50 (of 42,50 per maand)

    In de Pilateslessen van New Dance Center werken we vanuit de Stott Pilates methode. De lessen zijn intens en een Total Body Workout. In de lessen wordt er gewerkt aan Core Strength, lenigheid, balance, correcte houding en ademhaling, maar ook aan coordinatie en uithoudings vermogen.

    Alle lessen worden gegeven door Joan van der Mast

    Het unieke aan de Pilates methode is dat er in elke les en in elke oefening de 6 basisprincipes van Pilates worden toegepast                                                                                              1. Concentratie                                                                                                                            2. Centering                                                                                                                            3. Controle                                                                                                                         4. Ademhaling                                                                                                                    5. Precisie & techniek                                                                                                           6. Flow & coordinatie

    Het resultaat is minder rugpijn, betere spiertonus, betere houding, meer lenigheid en soeplesse in beweging. Al na enkele lessen zul je merken dat je een strakkere buik hebt en dat je je fitter en leniger voelt en dat je zelfvertrouwen een boost krijgt.

    Ook je Intelligentie, Intuïtie, Verbeelding, Geheugen en Wilskracht worden aangesproken in de lessen

    Intelligentie heb je nodig om alle facetten van een oefening te begrijpen en toe te passen.

    Je Intuitie gebruiken zorgt ervoor dat je luistert naar je lichaam en rekening houdt met de beperkingen en mogelijkheden ervan bij elke oefening op dit moment in de tijd. 

    Verbeelding (of visualisatie) helpt om een beter begrip van oefeningen te ontwikkelen en ondersteunt het Geheugen.

    Het Geheugen wordt uitgedaagd en getraind door het leren onthouden van de volgorde van de oefeningen, de details ervan en hoe de positie van het lichaam moet zijn. 

    Wilskracht zorgt ervoor dat je bewust aanwezig en aandachtig blijft tijdens een Pilates training en dat je je uiterste best doet om elke oefening volgens de 6 principes uit te voeren.

     

     

    Wissen

    Naam leerling *

    Naam van de leerling die deze les gaat volgen.

    Geboortedatum *

    Dag

    Maand

    Maand

    Jaar *

    Jaar

Zaterdag

  • Pilates intermediate/advanced
    11:00-12:15 Joan van der Mast

    Pilates intermediate/advanced, Zaterdag 11:00-12:15

    382,50 (of 42,50 per maand)

    In de Pilateslessen van New Dance Center werken we vanuit de Stott Pilates methode. De lessen zijn intens en een Total Body Workout. In de lessen wordt er gewerkt aan Core Strength, lenigheid, balance, correcte houding en ademhaling, maar ook aan coordinatie en uithoudings vermogen. De intermediate les is uitsluitend bedoeld voor leerlingen die minstens 2 jaar ervaring hebben in Pilates of Dans of Body work. Deze les is niet geschikt voor beginners.

    Alle lessen worden gegeven door Joan van der Mast

    Het unieke aan de Pilates methode is dat er in elke les en in elke oefening de 6 basisprincipes van Pilates worden toegepast                                                                                              1. Concentratie                                                                                                                            2. Centering                                                                                                                            3. Controle                                                                                                                         4. Ademhaling                                                                                                                    5. Precisie & techniek                                                                                                           6. Flow & coordinatie

    Het resultaat is minder rugpijn, betere spiertonus, betere houding, meer lenigheid en soeplesse in beweging. Al na enkele lessen zul je merken dat je een strakkere buik hebt en dat je je fitter en leniger voelt en dat je zelfvertrouwen een boost krijgt.

    Ook je Intelligentie, Intuïtie, Verbeelding, Geheugen en Wilskracht worden aangesproken in de lessen

    Intelligentie heb je nodig om alle facetten van een oefening te begrijpen en toe te passen.

    Je Intuitie gebruiken zorgt ervoor dat je luistert naar je lichaam en rekening houdt met de beperkingen en mogelijkheden ervan bij elke oefening op dit moment in de tijd. 

    Verbeelding (of visualisatie) helpt om een beter begrip van oefeningen te ontwikkelen en ondersteunt het Geheugen.

    Het Geheugen wordt uitgedaagd en getraind door het leren onthouden van de volgorde van de oefeningen, de details ervan en hoe de positie van het lichaam moet zijn. 

    Wilskracht zorgt ervoor dat je bewust aanwezig en aandachtig blijft tijdens een Pilates training en dat je je uiterste best doet om elke oefening volgens de 6 principes uit te voeren.

     

     

     

    Wissen

    Naam leerling *

    Naam van de leerling die deze les gaat volgen.

    Geboortedatum *

    Dag

    Maand

    Maand

    Jaar *

    Jaar