Home > Joan van der Mast
Joan van der Mast (BA / CMA) is internationaal gerenommeerd docent, choreograaf, coach en specialist op het gebied van moderne dans, methodiek, curriculum ontwikkeling en Laban Bewegings Analyse. In Nederland heeft zij een rijke ervaring als docent oa. bij het Koninklijk Conservatorium, Codarts, AHK en Fontys. Internationaal is zij werkzaam als (gast)docent en choreograaf bij oa. Skopje Dance Academy, Zagreb Dansacademie, Dancelab Chelyabinsk Rusland, LIMS USA, University CapeTown, Format Zero-Warsaw, Eurolab Hamburg/Berlijn, Compagny Walo Benin, Acting Studio’s Berlijn, etc.
Zij werkt als lecturer en auteur op het gebied van Laban Bewegings Analyse en eigentijdse dansmethodiek. Zij ontwerpt en schrijft beleidsplannen en leerplannen voor professionele opleidingen en dans educatie gerelateerde onderwerpen. Zij was artistiek directeur van de Conferentie Colouring Senses ( Dance and the Child International 2006), en is sinds 1995 artistiek leider van Ex Nunc:Ex Nunc, Centrum voor Moderne Dans Den Haag.
Momenteel is zij werkzaam als artistiek coordinator van het DansPlan van het Segbroek College in Den Haag en zij is oprichter en directeur van het New Dance Center tevens gevestigd in Den Haag.
Contemporary Modern
In haar lessen vermengt zij op geheel eigen wijze verschillende elementen uit diverse stijlen (oa. Laban, Limon, Release, 9 point-system, Floor-technique, Yoga en Pilates) Joan’s Contemporary Dance les is gebaseerd op de principes van Laban- & Limon- techniek. Flow, Fall & Recovery, Total Body Connectivity, Initiation & Follow, Dynamical Rhythm als ook Spatial relationships ( Space Harmony / 9 point system) en muzikaliteit zijn de essentiele pijlers waarop haar techniek les is gebaseerd. Ook integreert ze eigentijdse bewegingsstijlen zoals Floortechnique, Yoga, Stott Pilates en Bartenieff Fundamentals in haar lessen. Dit resulteert in een veelzijdige, intense and dynamische stijl.
Joan geeft vooral les aan de hogere niveaus, talentklassen, masterclassen en verzorgt training voor professionals.